Köpvillkor

1. Om Asian Soul Spa

Företaget har sitt säte i Uppsala. Företagets postadress är:

Skoby 237
Alunda, 74791

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [din e-postadress] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Organisationsnummer: 7509200726.

2. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kundservice@asiansoulspa.se

3. Leverans och frakter

Våra normala leveranstider är maximalt 5 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid, ska du kontakta oss på e-postadress kundservice@asiansoulspa.se.

Vid ej uthämtade paket debiteras du för returfrakt och hanteringsavgift, totalt 150 kr.

4. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och inkluderar moms.

Vi reserverar oss för prisändringar som kan orsakas av prisändringar från leverantörer, feltryck i prislistan samt felaktiga priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priserna.

5. Ångerrätt och Returrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt samt en returrätt i 30 dagar som gäller från det att du mottagit din vara.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt eller returrätt

Du måste meddela oss att du ångrar eller returnerar varan inom de respektive tidsramarna (14 eller 30 dagar). Meddelandet ska skickas till kundservice@asiansoulspa.se. I meddelandet ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor du vill returnera framgå tydligt.

Du står för returfrakten och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

Vi kan erbjuda en returfraktsedel mot en kostnad av 150 kr, beloppet täcker returfrakten och administrativa avgifter och dras av från beloppet som återbetalas.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid skadad produkt.

6. Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer, åtar vi oss att åtgärda felet i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Du har reklamationsrätt om något är fel på varan.

6.1 Hur skickar jag tillbaka returen?

När du har registrerat din retur kan du se alternativen för att skicka tillbaka varan. Du kan välja om du vill använda vår retursedel eller boka och betala returfrakten själv. Du ska vänta tills du fått svar på din reklamation innan du bokar returfrakt.

6.2 Hur skickar jag tillbaka en reklamation?

Meddelandet ska skickas till kundservice@asiansoulspa.se. I meddelandet ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor du vill reklamera framgå tydligt.

Efter att du har registrerat en vara som en reklamation, kommer vi att granska ärendet och du blir uppdaterad inom cirka 2 arbetsdagar med svar på reklamationsärendet. Returnera inte varan förrän reklamationen har granskats och du har fått besked via e-post.

När du fått svar på din reklamation meddelar vi dig om varan ska returneras eller inte. Vid en godkänd reklamation förser vi dig med en förbetald retursedel. Använd den förbetalda retursedeln för att skicka tillbaka andra returer eller godkända reklamationer från samma order i ett paket.

6.3 När blir du återbetald?

Din återbetalning behandlas så snart som möjligt, och senast efter 14 dagar från att vi har mottagit returen. Du kan spåra ditt returpaket via din ordersida. Du blir uppdaterad via e-post när vi har startat din återbetalning. Återbetalningen sker till samma betalsätt som användes vid köpet.

6.4 Om din order saknas eller blivit skadad

Om din order saknas eller har blivit skadad, kan du anmäla detta till oss. Om en enskild vara i ordern saknas, registrera en reklamation via din profil eller hemsida. Om hela ordern är påverkad, kontakta vår kundtjänst för att få hjälp. Vi kommer att undersöka vad som hänt tillsammans med fraktbolaget och återkomma med en lösning.

7. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel som beror på omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure), såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, eller utebliven leverans från leverantör.

8. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på webbplatsen samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende, då färgskillnader kan uppstå beroende på bildskärm och upplösning.

9. Personuppgifter

Genom att handla hos oss accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Dina uppgifter används för att behandla din beställning och i marknadsföringssyfte, såsom nyhetsbrev.

Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Läs mer om vår behandling av personuppgifter i vår integritetspolicy.

10. Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats. Du kan ställa in din webbläsare att neka cookies om du så önskar.

11. Ändringar till villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa villkor. Ändrade villkor publiceras online på webbplatsen och anses accepterade vid beställning eller besök på webbplatsen.